onsdag den 9. februar 2011

Friske råvarer

Så er der hentet en frisk forsyning af pibeklodser, pibespidser og ebonitstænger hos PE. HERMANN i Kolding.


Jeg købte en hel sæk - 144 stk. - græske klodser.
Efter en hurtig slibning af sider og endestykke, så man kan se åretegningerne, er de groft sorterede efter størrelse.
Græske klodser holder ikke helt samme kvalitet som korsikanske, men mit indtryk er, at der er masser af fine klodser imellem. Nogle få endda af rigtig god kvalitet, dvs. med meget fine årer som måske kan blive til straight grain piber.
Det gode ved græske klodser er til gengæld prisen, idet de ikke er nær så dyre som de korsikanske! Det gør det unægtelig lidt mere legitimt at eksperimentere og er dermed ikke nær så surt, når en pibe mislykkes :)

HERMANN fortalte mig, at fabrikken i Frankrig, der producerede formstøbte ebonitspidser ikke længere eksisterer. Ærgerligt, for det var den slags spidser jeg købte hos Stanwell i sin tid, og som jeg synes, var rigtig gode.
Derfor var der et par modeller, jeg ikke kunne få. Især er jeg ked af, at en enkelt model ikke længere kan fås, da jeg nu kun har 5 tilbage af den på lager.
Så det blev til spidser fra Italien i stedet, og det er da også fint nok, for de virker som ganske gode spidser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar